Op de basisschool kreeg ik eens een opstel terug. Drie rode strepen. Eén kruis. En onderaan: “Let op je spelling.” Ik had mijn ziel erin gelegd. Maar het enige dat ik zag, was wat ik fout had gedaan. Later zeiden ze: “Een zes is ook genoeg.” Doe maar gewoon. Niet te moeilijk. Niet té goed willen zijn. En toch… kregen fouten altijd de spotlight. De rode pen was altijd aanwezig. Elke misser werd onthouden. Elke afwijzing voelde als een bewijs: Zie je wel? Je bent niet goed genoeg. Gisteren sprak ik iemand die net een sollicitatie achter de rug had. Alles gegeven. Gesprek ging goed. En toch: een afwijzing. Het voelde niet alleen als nu even niet, maar als een herhaling van iets ouds. Iets diepers. Maar wat als het dat niet is? Wat als een afwijzing niet zegt: je bent niet goed genoeg, maar fluistert: nog niet hier, nog niet nu? Misschien moeten we anders leren kijken. Naar de rode pen. Naar die feedback. Naar onszelf. Niet als breekpunt. Maar als keerpunt. Voor iedereen die onlangs een nee kreeg: laat het geen einde zijn. Maak het tot een begin.
20 juli Update Billy Carson geeft ons een update over de wereld onder de Kafrah Piramides in Gizeh en onthult dat hij hier 5 jaar geleden al over sprek klik hier 9 mei update Een kritische kijk op de ontdekkingen onder de Khafra Pyramide klik hier 18 april update In juni komt er een Cosmic Summit met meer data klik hier Christof Melchizedek legt de hele ondergrondse structuur uit klik hier 5 aril 25 update De twee professoren vertellen meer klik hier 31 maart update Sam Osmanagic (Bosnian Pyramids) gaat diper op de bevindingen in klik hier Korte uitleg Greg Reese klik hier Lange docu over ontdekking van een ondergronds stelsel onder de pyramides klik hier Youtubekanaal Trevor Grassi klik hier 21 maart 2025 UPDATE Onder de pyramide van Gizeh zijn structuren ontdekt met groundpenetrating radar die tot wel 2 km onder het plateau diep gaan. Mindblowing! Persconferentie d.d. 15 maart: klik hier Artikel hierover klik hier Youtube klik hier Blckbx 28 maart 25 klik hier...
Dit boek gaat niet over kinderen. Het gaat over het vraagstuk, hoe wij in onze samenleving omgaan met kinderen. Hoezeer beelden die we gevormd hebben over kinderen ons gedrag naar hen toe bepalen. En welke gevolgen dat heeft voor de kinderen zelf. Daar hebben we als volwassenen namelijk nogal wat werk te doen. Dit is niet het zoveelste boek over: opvoeding opvoedingsadvies pedagogie de geschiedenis van het kind in de samenleving kinderen met stoornissen, labels of andere bijzonderheden hoe om te gaan met uw blèrende peuter in de supermarkt Hoe kunnen we onbevangen naar kinderen kijken? Dan moeten we het hebben over kindbeelden. Wat zijn kindbeelden? Kindbeelden zijn opvattingen over "het kind": wat een kind is, wat het zou moeten zijn, hoe wij graag zien dat een kind zich ontwikkelt, hoe kinderen zich dienen te gedragen etc. Die kindbeelden hebben een enorme invloed op zowel kinderen als de samenleving. Toch zijn de meeste mensen zich daar niet erg van bewust, zelfs veel prof...
Waarom kiezen oprichters, ouders en leerkrachten voor het niet-bekostigd onderwijs? Themaonderzoek naar de beweegredenen van oprichters, ouders en leerkrachten Februari 2025 Voorwoord Ouders, leerkrachten, oprichters van scholen, het Ministerie van Onderwijs, de Inspectie van het Onderwijs: we willen allemaal goed onderwijs voor ieder kind. De meeste ouders kiezen voor onderwijs op een reguliere school. ç Deze formulering suggereert dat 'keuze' ook echt een vrije keuze is. Dat is het natuurlijk niet. Er is leerplicht, dus ouders MOETEN hun kind naar school sturen. Maar omdat niet ieder kind dezelfde behoeften heeft, ontbreekt het in sommige gevallen aan de gewenste aansluiting. Dan kan de keuze vallen op een particuliere school. Dit gebeurt vaker dan vroeger. Daarom willen we graag meer weten over de beweegredenen om voor het particulier onderwijs te kiezen. Niet alleen van oprichters, maar ook van ouders en leerkrachten. Hoewel particulier onderwi...
Comments
Post a Comment